Българската Асоциация за съвременна графика и печат (БАСГП), отново отбеляза своето присъствие на ежегодното изложение за дигитален, сито печат и печат върху текстил – Fespa 2015 в Кьолн, Германия.
Посетители от България изпиха по чаша кафе и обмениха опит и информация на щанда на FESPA. Срещата се проведе по време на изложението.
Вижте снимки на неформалните събирания на нашите членове.
FESPA Cologne 2015 беше най-голямото изложение, организирано досега – над 700 изложители от цял свят, в рамките на 5 дни – демонстрация на последните иновации в печата от цял свят.
По време на Гала вечерята на FESPA встъпи официално в длъжността и новият президент на FESPA – Yaşar Gűvenen.
Това е 16-ят президент на асоциацията. Той беше избран на церемонията по награждаването на Гала вечерята по време на изложението. Yaşar Gűvenen се присъединява към управителния борда на FESPA през 2008 г., след номинация на ARED, турската асоциацията – член на FESPA, на която той е бил председател от 2006 г. до 2008 г. Като член на борда той има изключителни заслуги за стартирането и развитието на всички изложби извън Западна Европа, включително FESPA Eurasia, в Истанбул, както и за събитието European Sign Expo.
FESPA представи и резултатите от проведеното изследване Print Census, като очерта една оптимистична картина на ръст в областта. Общо шест тенденции бяха изтъкнати като водещи по отношение на развитието на бизнеса в областта на широкоформатния печат и печатната общност.
1. Оптимизмът на собствениците на печатен бизнес. 80% от анкетираните са много или умерено оптимистични за развитието на своя бизнес.
2. Изискванията на клиентите, като движеща сила за подобряване на ефективността, което позволява по-бърз срок на изпълнение и навременна доставка до всяка точка, според индивидуалните потребности на клиента.
3. Променящият се продуктов асортимент – от масово производство към масово персонализиране на продукта, според нуждите на всеки един клиент.
4. Цифровата технология – По отношение на технологиите повече от 50% от анкетираните са на мнение, че цифровата технология ще е един от водещите фактори, довели до развитие и благоприятни промени в бизнеса. Те открито заявяват своето намерение да инвестират в оборудване за широкоформатен печат със среден разходен план близо 100 000 евро.
5. Печат върху текстил – Последните две тенденции, очертали се от проучването са свързани с развитието на две много интересни сфери – печатът върху текстил и печат на табели, билборди, рекламно опаковане на сгради и други. В областта на печата върху текстил се отбелязва растеж в сферата на графичния дизайн, облеклото и интериора, както и в други пазарни сфери.
6. Печатът на табели, билборди, опаковане на сгради и другите дейности в този отрасъл на печатния бизнес се развиват заедно с и благодарение на цифровата медия.